INTEGRACYJNY PROGRAM WSPOMAGAJĄCY LECZENIE
SZEROKO ROZUMIANYCH ZABURZEŃ ZACHOWANIA U DZIECI I MŁODZIEŻY
Szeroko rozumiane zaburzenia zachowania u dzieci typu: autyzm, zespół Touretta czy ADHD, ale też dyspraksja, dysleksja, zaburzenia nastroj, agresja, lęki, trudności szkolne mają bardzo złożone przyczyny i specyficzną etiologię problemu.
Doświadczenie w pracy terapeutycznej pokazuje, że większość objawów tych zaburzeń jest zbiorem czynników środowiskowych:
- niewłaściwej diety,
- niewyrównanych braków gospodarki mineralnej
- nieodpowiedniej stymulacji w obszarze sensoryczno poznawczym
Dr Robert Meillo określa nasze czasy - najwiekszym kryzysem wieku dziecięcego w historii ludzkości, ze względu na wzrastajace tempo problemów rozwojowych dzieci i zjawisk związanych ze specyficznymi zachowaniami.
Niegrzeczne, nadruchliwe dzieci mające trudności związane z uwagą, zachowaniem lub uczeniem się - to nie tylko znak czasów i problem wychowawczy, ale także medyczny.
Nietypowe zachowania zaburzają umysł dziecka, hamują lub poważnie ograniczają jego rozwój umiejętności poznawczych i społecznych. Należy zastanowic się, w jakim stanie znajduje się dziecko wraz z jego specyficznymi zachowaniami i odpowiednio mu pomóc, ale jedynie szczegółowe poznanie istoty problemu pozwala dotrzeć do rowiązań, które stają się skuteczne.
Eliminując czynniki wyzwalające zachowania trudne i wspomagając odpowiednimi metodami terapii możemy wyciszyć i zniwelować wiele problemów wychowawczych oraz poprawić poziom funkcjonowania dzieci.
Pamiętajmy, że dziecko z zaburzeniami zachowania stanowi najsłabsze ogniwo, dlatego tak ważna jest kompleksowa opieka i wsparcie.
Istotą w działaniach terapeutycznych jest udzielanie wsparcia nie tylko rodzicom, ale i opiekunom i nauczycielom dziecka funkcjonującemu inaczej.
Najgorszą rzeczą, którą można zrobić z punktu widzenia rozwoju dziecka, to przypiąć mu łatkę niegrzeczne, leniwe, niewychowane.
To co można zrobić dla dziecka przede wszystkim, to zrozumieć jego problem i podjąć działania leżace u jego podstaw.
W naszym programie skupiamy sie na rozpoznaniu przyczyn środowiskowych, psychodietetycznych i fizjologicznych, w myśl zasady:
Zrozum skąd się wziął problem, aby móc mu przeciwdziałać.
- Wspieramy rodziców w drodze dochodzenia do zdrowia dziecka i całej rodziny, dając im narzędzia z obszaru dietetyki i medycyny funkcjonalnej, w tym zrównoważoną diagnostykę.
- Prowadzimy rodzica przez cały okres terapii wspomagając w realizacji założeń terapeutycznych, wspierając w czasie kryzysu, podpowiadając inne rozwiązania
- W program zaangażowany jest zespół składający sie z dietetyka oraz lekarza specjalizującego się m.in. w medycynie integracyjnej, na życzenie także psychologa
- Dajemy dostęp do programu on-line, który służy do komunikacji ze specjalistami zaangażowanymi w terapię, oraz posiada narzędzia ułatwiające realizację założonych celów.
Etapy Programu:
1. Szeroki wywiad dotyczący zdrowia i srodowiska życia dziecka
2. Konsultacja lekarska
3. Konsultacja dietoterapeutyczna
4. Zlecone badania
5. Na życzenie spotkanie z psychologiem
Kierownik i opiekun pacjenta w programie: Mgr Monika Szewczak
Lekarz wspomagający: lek. med. Paweł Jarzębowki
Cena:
350 zł / wywiad, konsultacja lekarska, konsultacja dietoterapeutyczna
Zapisy on-line lub pod numerem telefonu 690 531 334
Jeśli nie jesteś pewny, czy proponowane przez nas usługo są dla Ciebie umów się na bezpłatne spotkanie informacyjne
Zadzwoń do nas: 690 531 334